27/11/2020

Lionsclub Raalte zamelt voor de 5e keer Douwe Egberts-waardepunten in voor de Voedselbank Raalte e.o. Bij supermarkten in de gemeenten Raalte en Olst-Wijhe en in Lemelerveld staan verzamelboxen waar je tot en met 22 december je DE-waardepunten kunnen deponeren. Douwe Egberts verzilvert de ingezamelde punten in pakken koffie, die de Lions vervolgens aan de Voedselbank doneert.

Voedselbank Raalte e.o. (van Olst tot Lemelerveld) ondersteunt zo’n 175 huishoudens die onder de armoedegrens leven. Ze moeten van zo’n 40 euro per week rondkomen. Koffie is voor velen een luxe product en daarom een welkome aanvulling in het voedselpakket.

600 punten=1 pak koffie

Voor de actie hebben Lions Nederland en Douwe Egberts de handen ineengeslagen. Met een ‘premie’ van Douwe Egberts levert ongeveer elke 600 waardepunten die de Lions inzamelen een pak koffie voor de Voedselbank op.

Inleverpunten

Heb je DE-waardepunten in de la liggen. Tel ze bij elkaar, bundel ze en deponeer ze in de herkenbare verzamelboxen bij de supermarkt bij jou in de buurt.

De deelnemende winkels zijn:

• Raalte-dorp: Jumbo-centrum, Jumbo-Noord, Albert Heijn en Dirk;
  • Heino: Albert Heijn en Boni;
  • Heeten: Plus Severijn;
  • Luttenberg Coop Alfring;
  • Mariënheem en Broekland: Parabool;
  • Olst: Plus Vermaning;
  • Wijhe: Boni en Albert Heijn;
  • Lemelerveld: Coop Neppelenbroek.

Foto:

Frans Rouwenhoff van Voedselbank Raalte (l) en Roel Kamping van Lionsclub Raalte werpen de eerste DE-waardepunten in de verzamelbox.