23/02/2022

De Voedselbank Raalte e.o. kan de komende maanden ruim 2100 pakken Douwe Egberts koffie uitdelen aan gezinnen die onder de armoedegrens leven. De pakken DE-koffie kunnen worden meegegeven dankzij een inzamelingsactie van de Lionsclubs Raalte en Olst-Wijhe.

De twee serviceclubs zamelden rond de feestdagen vorig jaar in totaal 1 miljoen DE-waardepunten in via diverse supermarkten en winkels in het verzorgingsgebied van Voedselbank Raalte e.o. dat loopt van Olst tot Lemelerveld.

De twee Lionsclubs plaatsten diverse inzameldozen, waar koffiedrinkers hun waardepunten in konden gooien. Dat leverde respectievelijk 702.000 punten (Raalte-Lemelerveld) en 312.000 punten (Olst-Wijhe) op.
De Sallandse pakketten werden samen met de opbrengst van soortgelijke acties van andere Lionsclubs bij Douwe Egberts ingeleverd. De koffiebrander verhoogde de oogst nog eens met een flinke bonus, zodat uiteindelijk 2136 pakken bij de Voedselbank afgeleverd konden worden.

Gewaardeerd

Voorzitter Frans Rouwenhoff van Voedselbank Raalte e.o. is blij met deze donatie. “De economie draait op volle toeren, maar helaas kan niet iedereen daarvan mee profiteren. Veel huishoudens moeten echt elk dubbeltje twee keer omdraaien. Gelukkig kan de Voedselbank een aantal gezinnen ondersteunen met een wekelijks voedselpakket. Een pak koffie in het pakket is een klein gebaar, maar wordt zeer gewaardeerd.”

Op de foto: Frans Rouwenhoff (l) en Herman de Waard van de Voedselbank Raalte e.o. nemen de pakken koffie in ontvangst die door Roel Kamping namens de Lionsclubs Raalte en Olst-Wijhe worden overhandigd.